Voksne
  • Velkommen til avdeling Måne

20/09/2023

Vi er en småbarns- avdeling med plass til 14 barn fra 0- 3 år. Vi er 4 ansatte som jobber på avdelingen; 2 pedagoger, 1 barne- og ungdomsarbeider og 1 assistent.

Det aller viktigste på en småbarns- avdeling er omsorg, nærhet og trygghet. Vi ansatte er mye på gulvet sammen med barna. Da er vi lett tilgjengelig for barna og de kan krabbe opp på fanget for litt kos og nærhet.

Det er mange ting som skal læres og oppdages når man er liten, og det er viktig å gi barna den tiden de trenger. De blir introdusert for mange ny ting, men hos oss er prosessen det viktigste og ikke selve produktet.

Det blir også satt av mye tid til lek for barna. Leken er det viktigste som skjer med barnet, og de lærer utrolig mye gjennom leken. Leken er et mål i seg selv!

Velkommen til oss

Hilsen alle på avdeling Måne